
Aandacht voor anticonceptie- en condoomgebruik in de Week van de Liefde10 februari 2025
Er worden ieder jaar 200.000 jongeren seksueel actief. De Week van de Liefde is bedoeld om handvatten te bieden aan docenten. Via bewezen ...
Lees meerArtsen maatschappij en gezondheid Hajo Krol en Loes Jaspers van GGD regio Utrecht zijn vanaf nu tot eind december te zien in één van de nieuwe tv-commercials van de landelijke campagne Ik Zorg. Deze campagne is vorig jaar gestart om zorg- en welzijnsprofessionals te steunen en nieuwe medewerkers aan te trekken.
De tv-commercial laat een voorbeeld zien van hoe arts maatschappij en gezondheid- jeugdarts Hajo en arts maatschappij en gezondheid – infectieziektebestrijding Loes samenwerken. Hajo onderzoekt een jongetje en vermoedt dat dit jongetje een infectieziekte heeft, vervolgens bespreekt hij de casus met Loes.
Over de deelname aan de campagne zeggen Hajo en Loes: “We hebben dezelfde missie: ervoor zorgen dat mensen niet ziek worden. We delen het enthousiasme over werken in de publieke gezondheid graag met anderen. Daarom wilden we ook graag deelnemen aan deze campagne en mensen een kijkje laten nemen in ons werk.”
Vorige maand was Tessa Goorsenberg, jeugdverpleegkundige bij GGD Zeeland, ook al te zien in de abri-campagne van Ik Zorg.
Nederland heeft 25 GGD’en die als taak hebben de gezondheid van inwoners van Nederland te beschermen, bewaken en bevorderen. Dit heet: publieke gezondheidszorg. Het is een divers taakgebied wat ooit begon met waterzuivering en schoolartsen en nu is uitgegroeid naar een taak waar bijvoorbeeld seksuele gezondheid en toezicht kinderopvang onder valt.
Meer informatie over werken bij de GGD vindt u via de onderstaande links:
De campagne Ik Zorg is een samenwerking van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), werknemers- en werkgeversorganisaties en beroepsverenigingen in de sector Zorg en Welzijn. De campagne is onderdeel van een brede aanpak om personeelstekorten in Zorg en Welzijn terug te brengen. Professionals delen hun ervaringen via commercials op televisie, maar ook in uitgebreidere video’s op social media en ontdekdezorg.nl.
Op het platform ontdekdezorg.nl vindt iedereen die geïnteresseerd is in werken in Zorg en Welzijn praktische handvatten en beschikbare vacatures in de regio. Ook kunnen zij er terecht voor loopbaanadvies van Sterk in je werk.
Er worden ieder jaar 200.000 jongeren seksueel actief. De Week van de Liefde is bedoeld om handvatten te bieden aan docenten. Via bewezen ...
Lees meerSlechts de helft van de jongvolwassenen beoordeelt de eigen mentale gezondheid als goed. Dit blijkt uit de Gezondheidsmonitor Jongvolwassenen 2024. Toch zijn er ...
Lees meerHet besluit van het kabinet om meer vluchten op Schiphol toe te staan dan in 2022 beloofd, is slecht nieuws voor de gezondheid ...
Lees meer