GGD GHOR Nederland sluit nieuwe overeenkomsten klantcontactdiensten

GGD GHOR Nederland sluit nieuwe overeenkomsten klantcontactdiensten

NieuwsCoronavirus

Na een uitgebreid aanbestedingstraject is vandaag bekend gemaakt welke partijen aan GGD GHOR Nederland de komende 4 jaar de landelijke klantcontactdiensten in het kader van COVID-19 gaan leveren.

In de aanbesteding is de dienstverlening opgeknipt in drie onderdelen. Voor de afsprakenlijnen testen en vaccineren en de backoffice vaccinatie- en testregistratie gaat Teleperformance de dienstverlening verzorgen. Webhelp Nederland en Teleperformance worden de partijen die klantcontactdiensten ten behoeve van de landelijke schil van het bron- en contactonderzoek gaan leveren, terwijl Yource Operations de aanbesteding voor de medische informatielijn vaccineren (MIV) en de telefonische ondersteuning van vragenovercorona.nl heeft gewonnen.

Alle partijen gaan een overeenkomst aan voor één jaar. Deze overeenkomst kan maximaal drie keer verlengd worden. De inzet van de klantcontactdiensten is uiteraard afhankelijk van de ontwikkeling van het virus en de opdracht die de GGD’en hierin hebben. De partijen richten zich flexibel in om aan diverse scenario’s te kunnen voldoen.

De komende acht weken zal de transitie van de dienstverlening naar de nieuwe partijen plaatsvinden. Naar verwachting is de transitiefase vanaf 28 juli afgerond waarna de partijen volledig operationeel zijn.